GLASerad lasagne!

Har ni någonsin varit med om att en ungsform har sprukigt när den har varit i ugnen? Det va jag med om i tisdags. Jag kommer hem från jobbet och Erik står och lagar sin egna hemmagjorda lasagne som jag ser fram emot att äta!
När den har stått i ugnen ett tag så hör vi ett knäpp och att det börjar pysa i ugnen, vi går in i köket och tittar. Tror ni inte då att hela formen har spruktigt i tre delar och det är ostsås över hela ugnen. Vi blir båda förbannade över att hela middagen är förstörd! Men jag försöker rädda situationen så gott det går så jag lägger över lasagnen i en annan form och stoppar in i ugnen igen och hoppas innerligt att vi inte får massa glasbitar i magen. Jag gör en sallad till och efter ca 20 minuter så sitter vi vid köksbordet och äter den utsökta lasagnen. 



                      

I går fick jag nöjet att rengöra hela ugnen men nu så är den ju fin till jul också. Tur i oturen kan man säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0