Snörvel!

Hej på er!

Sitter här i köket och väntar på att Lisa ska komma hit på fika. Är fortfarande lite förkyld och känner mig allmänt konstig, mår illa och lite varm men ingen feber. Jaja det går väl över snart får vi hoppas!

I går kväll va vi ute hos Issa oh Robin och grillade lite, sen drog vi fram rappa kalja och började ljuga ihop påstående efter påstående! Jag är inte så superbra på att komma på men några bra fick man ju ändå till, tycker jag säkert bara själv ;) men trevligt va det iallafall.

På vägen hem i måndags så åkte vi förbi Ullared! Tycker faktiskt det är lite kul och gå runt där och fynda lite. Fast mycket folk va det, aldrig varit så mycket tror jag när jag varit där.
Jag köpte en lampskärm till köket, en matta, 2 väskor, lite kläder, ett supersnyggt nattlinne, puzzel och några filmer. Allt gick på 1500 så vi kom ganska billigt undan!

Nu ska jag tillbaka till det jag höll på med (vika tvätt).
Kram på er

Hälften gjord, hälften återstår!

Hejsan!

Hur mår ni därute i regninga Sverige? Eller det regnar iallafall hos mig. Vi är kvar hos pappa men ska åka upp till morfars stuga i Vejbystrand i dag och då ska Christian, Hanna och William följa med. Vädret är ju inte på våran sida direkt men med lite gott sällskap och kanske en grillning så blir det supertrevligt också!
I går va vi inne i Helsingborg och där träffade vi Issa, Robin och Smilla!
Det va ju även skånederby så vissa stunder va det hett om öronen, utanför våran restaurang va det stök så vi blev ombedda av våra kära pojkvänner att inte komma ner till stan men när vi väl va nere så va det lugnt.
Efter middagen så tänkte Robin att.. Jaa vi går ner till hamnen där är det jättefint och det är det verkligen men kanske inte när det blåser och regnar som det gjorde så vi tog kurs mot knutpunkten och tog oss en tur och turade ;) Självklart så gick ju inte den båten tillbaka som vi åkte med så vi fick gå av vänta en halvtimme och åka med nästa tillbaka igen!
Men det va en upplevelse i sig :)

I morgon åker vi nog tillbaka till småland igen men en sväng förbi Ullared blir det nog först!
Kram på er

P.s Vi har 2 veckor kvar av semestern! :)

Skåne runt!

Hej hej hallå dagboken!

Just nu sitter jag hemma hos pappa och slappar lite. Jag och Erik har åkt på en roadtrip genom skåne! Vädret har varit sådär men i tisdags va vi en sväng på stranden iallafall!
Våra stopp har varit Simrishamn där vi bodde på ett mysigt B&b som även Carina Berg hade bott, därför det va extra bra ju! Har även kollat in Kiviks marknad och Stenshuvud!
Vi åkte vidare ner mot Ystad där vi stannade till vid Ales stenar, fin utsikt va det och en intressant guide!
I Ystad bodde vi på ett hotell som låg mitt i stan, alla andra B&b va fulla och ska jag säga det själv så är ju faktiskt det mysigare!
Så i dag har vi haft Wallander-sightseeing! Vi hittade t.o.m huset som Kurt bor i i filmerna, helt på egen hand! Guldstjärna ;)

I morgon ska vi åka till Höganäs, Mölle och Kullens fyr, det ska ju tydligen regna hela dagen så gummistövlar och sydvest på!

Vi hörs!
 Kram på er!

en sockerbagar här bor i staden....

i dag är det bakning som står på schemat. Håller just nu på att jäsa en sats pariserbullar eller vad dom kallas. Första gången jag ger mig på sånna så det ska bli spännande och se hur de smakar sen :) Har även tänkt att baka något som heter nötchokladrutor och vaniljhorn!
Tänkte det är alltid gott att ha med sig nu när vi ska åka på semester.

Annars vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på mer i dag. Pratade med Frida.T i går och kanske cyklar ut dit och hälsar på en sväng. Erik är och spelar golf och ska kanske fiska i kväll med Martin och Johan så jag får väl roa mig på mitt egna lilla vis!

I morgon är det party! Lite avskedsfest för Hanna och Johan kan man väl säga, de ska flytta upp till sandviken i slutet av månaden, Johan ska spela bandy däruppe! Det lär säkert bli livat!

Hoppas ni får en bra dag!
Kram

Biltur!

I dag har vi vart på lite utflykt. Vi åkte ut till korsberga och spela minigolf och fikade.
Erik vann med 5 slag :( Men det viktigaste är ju inte att vinna utan att deltaga :)

Vi hälsade också på Elinor och Stisse som bor därute. Erik är gudfar åt deras dotter Ebba, men Elinor och Ebba va inte hemma för hon jobbade på deras förskola som de har startat därute. Så vi fick åka dit och kika också, det va fint och kul att någon vågar satsa och starta en förskola, det behövs alltid!

I kväll ska vi spela minigolf igen fast härinne i stan med Carro, Joho, Anna, Joel och Ellis! Efter ska vi kolla på fotbollen nånstans tror jag, finns risk att det slutar hemma hos oss!
Vi har haft en ganska skön semester än sålänge. Nästa vecka åker vi till Skåne och bilar österlen och slutligen kommer vi runt på västkusten och upptäcker den :)

Vad ska ni hitta på?

Kram

Dopdag!

I dag är vi bjudna på dop för lille William!
Men nu ska vi dricka lite kaffe för Erik har ont i huvudet ;)

Kort och konsist!

I´m back!

Hej hej hallå dagboken!
Nu har vi äntligen fått våran nya dator så nu kan jag uppdatera er igen med mitt intressant liv ;)

Sista dagen på jobbet i morgon sen har jag semester i 4 veckor, sedan får vi se vad som händer.

I kväll har jag gjort ett kärt återseende på friskvårdcenter, har inte tränat där på ett tag och i dag slog jag på stort och tränade dubbelpass, zumba med superduktiga Elin och ett svettigt Body pump pass med Hanna.N! Ni som inte har testat zumba.. gör de, det är skitkul!