Varsel

I dag kom beskedet, mitt företag ska varsla igen. Varslade innan jul och då va det 30 st som skulle bort men då klarade jag mig.
Den här gången är det 99 st varav 25 st tjänstemän. Dom börjar med förhandlingarna i mån men jag har väl typ 99% chans att jag inte får stanna kvar. Så det är bara att börja planera inför hösten 09.
Jag vill börja plugga, ska nog läsa lite fristående kurser. Får se vad det blir för några.

Jag sitter ju i en ganska enkel sits ändå. Jag är ung, chans att börja plugga, har inget hus, inga barn att försörja och delar hyra med min sambo.
Några på jobbet har sin man/fru/sambo som jobbar på samma företag. Tänk då om båda dom blir varslade!? Ingen lätt resa för dom. Och som sagt finns det ju inga jobb att söka nu heller. Men vill man ha jobb så kan man ta vilket skitjobb som helst.

I dag ska jag träna BP med Hanna N ska bli kul :) Men innan de ska nog jag och Erik ut till hans jobbarkompis och titta på hans nya boende.

Ha en fortsatt bra dag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0