Rådjursjakt!

I dag har jag varit med Erik och co i skogen för att jaga rådjur. Första passet satt vi så tysta vi bara kunde och lyssnade på Taizon som skulle försöka sniffa till sig något lämpligt byte. Närmast kom vi ca 50 m men fick inte något tillfälle att skjuta. Därefter satt jag på pallen och nästan somnade. Man ska inte vara ute i skogen sådär tidigt en söndagmorgon, därför tog vi en fikapaus med kaffe och leverpastejmackor!
Andra passet trodde jag skulle blir mer händelserikt till en början för Mollan hördes skälla nästan hela tiden men tyvärr så såg vi inget så vi blev lite mer ointresserade för jakten och lekte sten-sax-påse istället :)
Sen var jag tvungen att åka hem för att döma en handbollsmatch som gick bra för Vetlandas tjejer vann, va det min förtjänst kanske ;)

I kväll har Erik lagat en mycket god middag. Det bjöds på potatisgratäng, rådjur och hericot verts. Det va Mun..... som Erik brukar säga ;)

I morgon ska jag inte jobba för ovanlighetens skull. Det är ganska skönt att jobba sådär varanan vecka. Hinner man liksom inte tröttna på att varken jobba eller va arbetslös. I morgon ska jag iallafalla försöka hinna med att städa lägenheten och plugga lite. Börjar få lite panik över den där hemtenten. Jag har knappt börjat läsa alla böcker som ska läsas. Får nog lägga i en extra växel tror ja.

Hoppas ni har haft en bra helg, det har jag fast den har gått alldeles för fort.... som vanligt.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0