Scary!

Hej!

Efter jag hade varit ute och joggat i dag så kom jag in på min gata. Då ser jag en kille som inte är i sina sinnes (full)a bruk gå upp på tågrälsen och sätter sig där. Fick en sån där konstig känsla i min mage och funderade på konsekvenserna och tänkte om jag skulle säga något till honom eller inte.
Hade jag inte gjort det hade det säkert kommit ett tåg och resten vill jag inte tänka på.

I varje fall så går jag fram till honom och frågar vad han gör där uppe. Svaret är lite fumligt:
-Jag försöker tända min cigg och fan va det blåser.
Då svarar jag,
-Men jag tycker att du ska gå bort därifrån för det kan komma tåg.

Han reser sig ändå inte och jag börjar planera samtal till polisen som kan hämta honom så jag säger till honom en gång till att gå bort sen springer jag in och hämtar min mobil. När jag är hemma går jag ut på balkongen och tittar om han är försvunnen. Då ser jag honom resa sig och vingla bort på grusvägen.

Känner mig lite stolt att jag sa till honom. Dagens goda gärning!

Annars har vi haft en lugn dag. Va ute hos Johan och Eva innan och skulle titta på deras altanbygge där fick vi också lite kaffe och bulle!
Nu är Erik och spelar golf och jag har planerat middagen, det blir pastasallad och rester av den kycklingen vi grillade i går. Mums!

Hoppas ni har haft en bra helg!
Kram


Kommentarer
Postat av: Linda

bra gjort anna ! ! annars hade det blivit köttfärs av honom... urk ! pöss

2010-05-23 @ 22:03:57
URL: http://liindas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0